התעמלתם? השרירים כואבים? כך תקלו על הכאבים

    עפר גדנקן No Comments on התעמלתם? השרירים כואבים? כך תקלו על הכאבים

    פעילות גופנית ודלקת – מה הקשר ואיך מתמודדים על הכאב?

    16:10
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שבועיים לאחר ליל הניסים: צה"ל פינה שרידי טיל איראני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אנשים המבצעים פעילות גופנית באופן שגרתי, נתקלים לא אחת בתגובה דלקתית הנלווית לפעילות הגופנית. כאב ומגבלה בתנועה עלולים להופיע במפרקים כגון הברכיים והגב, ברקמות רכות כמו שרירים וגידים בקרסול, בכתף, במרפק או בשורש כף יד, ואף ככאבי שרירים מאוחרים (DOMS) המופיעים יום לאחר פעילות גופנית שלא הורגלנו אליה (“שרירים תפוסים” בסלנג).

    הסיבות לכך רבות ומגוונות; החל מעומס יתר, תוכנית אימונים לא מותאמת, נעליים לא נוחות, טכניקה לקויה ועד להתלהבות יתר. מעבר להתייעצות עם גורם מוסמך, כמו אורטופד, פיזיותרפיסט ומאמן, ישנם גם פתרונות שאינם תרופתיים המבוססים על רכיבים טבעיים.

    אחד הרכיבים היותר מוכרים בתחום הספורט הוא הכורכום. הכורכום הינו רכיב טבעי שנמצא יעיל במחקרים קליניים במצבים כמו: כאבי שרירים מאוחרים המופיעים לאחר פעילות גופנית, כאבי גב וכדומה.

    רכיב טבעי נוסף שנמצא יעיל בהפחתת כאבים הוא אפלפין, שרף גומי המופק מעץ הלבונה, הפועל על מתווכי דלקת ומווסת את התגובה הדלקתית של הנפיחות והבצקת ונמצא יעיל בעיקר במצבים של שחיקת סחוסים בברכיים.

    התוכן מוגש באדיבות 'אלטמן בריאות' הפועלת שנים רבות במקצועיות ובאחריות על מנת לספק לכלל הציבור מגוון פתרונות בריאותיים אשר ישתלבו בשגרת החיים ויסייעו להיטיב עם הגוף במצבי חיים שונים ולאורך מעגל החיים.



    0 תגובות